Vuosi 2020 kääntyy hiljalleen loppuaan kohti. Kuluva vuosi on ollut monella tapaa erityinen. Katse taaksepäin kertoo, että haastavien asioiden ohella on onneksi ollut myös monenlaista hyvää. Näihin positiivisiin pilkahduksiin haluamme tässä, vuoden viimeisessä blogissamme keskittyä.
Meitä on tämän muutoin haastavan vuoden keskellä ilahduttanut kovasti se, että saimme kehitettyä HILDA-sisältöpalvelumme mainioon vireeseen juuri oikeaan aikaan. Palvelun käyttö siirtyi vain vähän ennen koronakautta tabletilta televisioon, josta se on ollut käytettävissä aiempaakin helpommin ja spontaanimmin.
Asettamamme tavoite on nyt toteutunut: HILDA on juurtunut hoivakotien päivittäiseen arkeen. Palvelu ei jää hankinnan jälkeen lojumaan käyttämättömänä nurkkaan, vaan valtaosa asiakkaistamme käyttää palvelua keskimäärin 1,5−2 tuntia joka päivä.
Matka kohti hoivakodeissa hyödynnettäviä digitaalisia palveluja oli meneillään jo ennen korona-aikaa, mutta epidemian aiheuttamien rajoitusten myötä niille tuli erityisen suuri tarve ja nopeasti kasvava kysyntä. Viimeistään tämä poikkeusvuosi on tuonut digitaalisten palveluiden hyödyt ja mahdollisuudet konkreettisesti esiin. On ollut ilo huomata, kuinka luontevasti olemme saaneet sovittua Teams-palavereita ja -koulutuksia hoivakotien henkilöstön kanssa – ja niitä olemme tänä vuonna todella pitäneet kymmenittäin ympäri Suomen.
Haluamme kehittää HILDA-palvelua jatkuvasti vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeisiin, ja tämän työn pohjaksi keräämme erilaisia tietoja palvelun käytöstä. Näin vuodenvaihteen lähestyessä ajattelimme jakaa muutamia kiinnostavia tilastotietoja myös teidän iloksenne.
Nämä ovat mukavia ja mieltä lämmittäviä lukuja, mutta jokaisen luvun takana on ennen kaikkea ihmisiä: hoivakotien asukkaita ja henkilöstöä. Olemme onnellisia ja kiitollisia siitä, että palvelumme on otettu niin lämpimästi vastaan hoivakodeissa ympäri Suomen.
Kiitos jokaikisestä sanallisesta palautteesta, tapaamisissa vaihdetuista ajatuksista ja sisältöjen hymiöpalautteista. Olemme ottaneet myös parannus- ja kehitysehdotukset ilolla vastaan, sillä ne auttavat meitä kehittämään palvelua edelleen. Tästä on hyvä jatkaa ensi vuonna samalla polulla, uudistunein voimin ja ideoin.
Hyvää uutta vuotta!
Ehdota sinulle sopivaa aikaa kuullaksesi, miten Kardemummo voi edesauttaa asukkaidenne sekä henkilöstönne hyvinvointia. Tapaaminen hoituu näppärästi videoyhteyden kautta. Tarvitset vain tietokoneen sekä selaimen.