Toukokuussa teetetyn kyselyn perusteella Kardemummon asiakkaat kokevat HILDAn helppokäyttöisenä ja monipuolisena sisältöpalveluna, joka helpottaa toiminnan järjestämistä ja säästää hoivakodin henkilöstöä suunnittelu- ja valmistelutyöltä.
Teetimme kesän kynnyksellä asiakkaillemme sähköisen kyselyn, jossa selvitimme hoivakotien henkilöstön käyttökokemuksia HILDA-palvelusta. Lähes sadan vastaajan joukko koostui HILDA-palvelua käyttävistä asiakkaistamme, joista valtaosa on koulutukseltaan sairaanhoitajia ja lähihoitajia.
Lähes 98 prosenttia kyselyyn vastanneista totesi HILDA-palvelun helpottaneen toiminnan järjestämistä heidän yksikössään. Lähes kolmannes vastaajista pitää palvelua erittäin sopivana omaan työhön, ja loputkin vastaajat arvioivat sen melko sopivaksi työkaluksi.
– HILDA on tuonut yksikköömme enemmän iloa ja yhteistä tekemistä, kertoo eräs vastaaja ja jatkaa: Hoitajatkin osallistuvat, kun ei tarvitse itse aina olla ohjaajana.
Palvelun ansioksi koetaan sen helppokäyttöisyys sekä ajan säästyminen suunnittelu- ja valmistelutyössä. Kynnys järjestää toimintaa madaltuu, kun hoitajan ei tarvitse itse keksiä tai valmistella sen sisältöä.
– Hieno apuväline järjestää aktiviteettia kun ei itse oikein ole sellainen ihminen jotta mitään keksisi, kommentoi eräs vastaaja.
Kyselyn perusteella hoitajat osallistuvat HILDA-hetkiin mielellään ohjaamalla, herättämällä keskustelua sisällöissä olevien osallistavien kysymysten pohjalta sekä olemalla yhteisissä hetkissä läsnä. Katsottavat sisällöt valitaan usein yhdessä hoivakodin asukkaiden kanssa.
HILDA-palvelun sisällöistä kolmen toivotuimman kärkeen asiakaskyselyssä nousivat musiikkisisällöt, perinteisiin liittyvät teemat sekä erilaiset visailut.
– Kaikki sisältö on ollut pidettyä. Erityisesti perinteisiin liittyvät ohjelmat ovat olleet todella pidettyjä, joten niistä aiheista toivoisi sisältöä vielä laajemminkin, yksi vastaajista kommentoi.
HILDA-palvelun asiakassuositteluindeksi 73
Kevään asiakaskyselyssä kartoitettiin myös, kuinka todennäköisesti kyselyyn vastanneet suosittelisivat HILDA-palvelua jossakin toisessa yksikössä työskentelevälle ystävälle. Asiakaskyselyn vastausten perusteella saimme asiakkaiden suositteluhalukkuudesta kertovaksi NPS-luvuksi 73, joka antaa yrityksen suuntaan signaalia erittäin tyytyväisistä palvelun käyttäjistä.
HILDA-palvelun helppokäyttöisyys nousi vastauksissa tärkeimmäksi suosittelemisen syyksi. Moni asiakkaistamme suosittelisi palvelua ystävälleen myös monipuolisen ja laadukkaan sisällön vuoksi.